Llavors… vaig recordar-me’n de Juno
Ahir vaig tenir la sort d’assistir, com a responsable de comunicació de IDtrack, a un Focus Group. Vam estar prop de 3 hores reunits amb directors de Logística i Supply Chain de grans corporacions del sector alimentari que debatien sobre les garanties de traçabilitat que les marques ofereixen al consumidor.
Assegut al meu costat, hi havia el representant de Sunny Delight. Un tipus simpàtic amb el qual vam estar parlant divertits mentre esperàvem el començament de la sessió. Quan es va presentar, li vaig donar la mà tot saludant-lo i… aleshores, vaig recordar la pel·lícula JUNO. Potser perquè era una conversa distesa li vaig comentar que no era consumidora del seu producte però que, cada vegada que veia “el seu suc” en els lineals del supermercat, me’n recordava de la melodia i l’escena de començament de la pel·lícula guanyadora d’un Oscar el 2007.
Si hagués de donar un exemple sobre emplaçament de producte, aquest seria un bon model per lo “encaixat” que estava el producte en el guió i per la repercussió que va tenir la pel·lícula a nivell mundial “. Us convido a veure l’escena inicial amb la banda sonora original.
Quina va ser la meva sorpresa quan el meu interlocutor em va dir que Sunny Delight no va esponsoritzar el film. Els guionistes el van triar lliurement i la marca no va pagar per aparèixer. Juno va recuperar el seu pressupost inicial de 6,5 milions de dòlars en vint dies convertint-se en la pel·lícula que ha recaptat més diners en la història de la distribuïdora Fox Searchlight Pictures.
I acabo amb un fragment del guió:
– “Com has produït suficient pipí per a tres proves d’embaràs? És al·lucinant!”
– “Vaig beure així com tres tones de sunny delight (…) t’estic dient que estic embarassada i tu al·lucinantment com si res!”.
Leave a Reply