ElRubius, un guru del màrqueting digital
No dono crèdit. Estic indignada des del meu punt de vista com a professional de la comunicació i màrqueting.
El Mundo ha publicat una entrevista tendenciosa sobre ElRubius. Es preguntaran si “elrubius” és un cantant? Un esportista famós? Un tertulià de
Gran Hermano?
No.
És un videoblogger amb més de, agafin-se fort, 16 milions de subscriptors al seu canal Youtube, entre els quals està el meu fill juntament amb la majoria d’adolescents i preadolescents d’Espanya i Llatinoamèrica.
En els seus vídeos pots veure com juga a un videojoc mentre se senten els seus comentaris (que em semblen molt graciosos, les coses com són) o, de vegades, es grava a si mateix parlant d’algun tema relacionat amb la seva vida.
No els enganyaré, sóc d’una altra generació i no aconsegueixo que les seves publicacions m’enganxin però, com a professional de la comunicació, em rendeixo davant els seus èxits i el veig com a un guru del màrqueting digital que ha aconseguit entendre què volen les noves generacions.
Una cosa semblant va fer Amancio Ortega quan va entendre que les dones ja no volem comprar un vestit que ens duri una dècada sinó que preferim comprar més peces de menys qualitat però canviar-les més sovint. I això, senyors, va revolucionar el món de la moda i la distribució i retail. Seran clients, o no, de Zara i les seves raons tindran, però és indubtable que Ortega va veure el que no veia cap altre dels seus competidors. Es va avançar al mercat i el va liderar. I no conec cap mitjà de comunicació que li faci una entrevista sense dedicar-li un respecte reverencial al seu imperi.
Però l’entrevista a ElRubius em sembla un horror pel contingut i per la forma, ja que l’entrevistador ens dóna la seva opinió personal contínuament, que com a lectora m’importa tres parells de raves. Aquest diari sembla ancorat al passat i em sembla que l’entrevista és poc respectuosa amb un noi de 25 anys que, ens agradi o no, ha aconseguit sobresortir en el seu sector.
És cert que els lectors d’El Mundo no són joves i potser aquest article els ha agradat pel to condescendent que utilitza però, saben? ni tenen lectors joves en l’actualitat ni sembla que els tindran en el futur.
De moment, elrubius ja ha contratacat amb un video “Cansado de la prensa” que en menys de 15 hores ja ha obtingut gairebé dos milions i mig de visualitzacions.
En fi, ja saben …pa per avui, fam per demà.
Leave a Reply